פילאטיס לגיל השלישי

הגיל מתחיל לתת את אותותיו: פתאום עלייה במדרגות הפכה לפעילות גופנית מאומצת, להתיישב ולהתרומם מהרצפה אחרי משחק עם הנכדים לוקח זמן ולהגיע לצנצנת התבלינים במדף העליון זה כבר אתגר של ממש. הגיל השלישי מביא איתו שינויים בגוף שלנו ודורש מאיתנו תשומת לב גדולה יותר כדי לשמור על עצמאות ותפקוד יומיומי תקין.
פילאטיס-לגיל-השלישי

מסת השריר יורדת והשרירים נחלשים, המפרקים נוקשים וכואבים, צפיפות העצם יורדת (אוסטופורוזיס), שיווי המשקל, הקואורדינציה וגמישות הגוף כבר לא מה שהיו פעם. כל אלו מעלים את הסיכון לנפילות ולפציעות

אבל מה אם הייתי אומרת לכם שזה ממש לא חייב להיות ככה? שגרת תרגילים פשוטה תיתן לגוף שלכם אתתשומת הלב והתנועה שלהן הוא זקוק, תחזיר לו את החיוניות ולכם את העצמאות ביום יום.
לצורך כך, בחרתי עבורכם מספר תרגילים שתוכלו לבצע לבד בבית ויעזרו לכם ליצור שגרה בריאה שתחזיר. התרגילים מחכים לכם בסרטונים הבאים. את התנועה והקלילות לחייכם*
*יש להיוועץ עם הרופא המטפל לפני תחילת שגרת אימונים חדשה

חיזוק שרירי הליבה ליציבה טובה ובטוחה בגיל השלישי

שרירי הליבה הם המחוך שמחזיק את איברינו הפנימיים ותומך בבטן ובעמוד השדרה שלנו. שרירי הליבה הם שרירי הבטן, הגב ורצפת האגן. חיזוק השרירים האלו יסייע במניעת כאבי גב, שיפור היציבה ומניעת נפילות, והקלה כמעט בכל פעולה יומיומית.

תרגילים לשיווי משקל בגיל השלישי

מקרים של אובדן שיווי משקל פתאומי במפגש עם מדרכה לא ישרה או קצה השטיח הוא אחת הסיבות הנפוצות לנפילות בגיל השלישי שמסתיימות במקרים רבים בפציעות ואף שבר בצוואר הירך. שרירי ליבה ושרירי פלג גוף תחתון חזקים וגמישים יעזרו לגוף להתמודד עם סיטואציות של אובדן שיווי משקל, להתייצב ולמנוע את הנפילה. חוץ מזה, עלייה במדרגות ומשחק על הרצפה עם הנכדים יהפכו למשחק ילדים.

מתיחות והגדלת טווחי התנועה בגיל השלישי

אני יודעת, קשה להודות בזה, אבל האם רחצת הגב וההגעה לבגדי העונה הבאה או לתבלינים במדף העליון הפכו קשות יותר? אולי בכלל בחרתם להימנע מלהניח חפצים במקומות גבוהים ומצאתם פתרונות שעוזרים לכם להגיע לגב בזמן המקלחת רק כדי לא להודות שזה הגיל. התרגילים הבאים יהפכו את הפעולות האלו שוב למובנות מאליהן:

שמירה על אורח חיים בריא והקפדה על תנועה ישאירו אתכם חזקים ועצמאיים ויאפשרו לכם להזדקן בחן.

מלבד הקלה על פעולות היומיום, כל אחד מהתרגילים שהצגתי במאמר הזה יחזירו לכם את הביטחון בגוף שלכם ויסייעו במניעת נפילות ופציעות מיותרות. במידה ואתם מרגישים שאתם זקוקים למסגרת מקצועית, פילאטיס מכשירים נותן מענה מושלם במיוחד לגיל השלישי בזכות הקפיצים והרצועות של מיטת הפילאטיס (הרפורמר) המעניקים את התמיכה המלאה לה הגוף שלכם זקוק בעת ביצוע תרגילים. האימונים מתקיימים בקבוצה קטנה ואינטימית, בהתאמה למצבכם הגופני ובהשגחה צמודה של מדריכה מקצועית. תוכלו לקרוא על כך יותר כאן (קישור לעמוד פילאטיס מכשירים לגיל השלישי).

רק בריאות!
רינת נתנאל.

פילאטיס
רינת נתנאל
מאמנת פילאטיס

תוכניות אימון בפילאטיס מכשירים

במרוץ החיים, בהריון או אחרי לידה, בפנסיה או אחרי פציעה...
יש לנו שיעור שמתאים במיוחד בשבילך.